Jednoręki bandyta [B]
Limit pamięci: 128 MB
Bajtek przyszedł do kasyna, gdzie od razu zainteresował go automat do gry w jednorękiego bandytę.
Najważniejszą częścią automatu są trzy bębny.
Każdy z nich podzielony jest na
równych pól, na których namalowane są różne symbole.
Jest
możliwych symboli i każdy z nich występuje na każdym bębnie dokładnie raz.
Dla uproszczenia ponumerujmy symbole liczbami od 1 do
.
Poniższy rysunek przedstawia przykładowy automat z trzema bębnami podzielonymi na
pól:

Po pociągnięciu wajchy, każdy z bębnów przesuwa się cyklicznie o pewną liczbę pozycji.
Wygrana gracza zależy od liczby poziomych rzędów, w których znajdą się trzy takie same symbole.
Bajtek wie, że jednoręki bandyta może zabrać wszystkie jego pieniądze, więc wolałby
najpierw stwierdzić, jaka może być jego maksymalna wygrana.
Pomóż mu i wyznacz liczbę rzędów, w których mogą znaleźć się trzy takie same symbole
przy najkorzystniejszym ustawieniu bębnów.
Wejście
Pierwszy wiersz wejścia zawiera jedną liczbę całkowitą
(
),
oznaczającą wielkość bębnów.
Trzy następne wiersze opisują układy symboli na poszczególnych bębnach.
Opis bębna składa się z
parami różnych liczb całkowitych
(
),
gdzie
oznacza symbol znajdujący się na pozycji
.
Wyjście
Pierwszy i jedyny wiersz wyjścia powinien zawierać jedną liczbę całkowitą,
równą maksymalnej liczbie rzędów, w których mogą się jednocześnie znaleźć po trzy takie same symbole.
Przykład
Dla danych wejściowych:
5
1 5 4 3 2
1 3 2 4 5
2 1 5 4 3
poprawną odpowiedzią jest:
3
Wyjaśnienie do przykładu: Rysunek do testu przykładowego znajduje się w treści zadania.
Bęben 1 możemy przekręcić o trzy pozycje do góry, bęben 2 o jedną pozycję do góry, a bęben 3 o jedną pozycję w dół.
Autor zadania: Jacek Tomasiewicz.