In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.
Na półkach bajtockich supermarketów pojawiła się właśnie nowa gra komputerowa,
w której kierujemy poczynaniami dzielnego herosa Bitora, mającego za zadanie pokonać potworów zamieszkujących lochy Bajtogrodu.
Dla uproszczenia potwory będziemy numerować liczbami od
do
.
Podczas walki z potworem o numerze Bitor doznaje obrażeń, które kosztują go
punktów życia.
Potwór ten broni skrzyni z eliksirem zdrowia, który po wygranej walce przywraca Bitorowi
punktów życia.
Bitor pokonuje potwory bez trudu, jednak nie może dopuścić, by w dowolnym momencie liczba jego punktów życia spadła do zera (lub poniżej). Czy Bitor może stawać do walki z przeciwnikami w takiej kolejności, by pokonać wszystkie potwory?
Pierwszy wiersz wejścia zawiera dwie liczby całkowite i
(
), oznaczające liczbę potworów i początkową liczbę punktów życia Bitora.
W kolejnych
wierszach znajdują się opisy potworów:
-ty z tych wierszy zawiera
dwie liczby całkowite
i
(
), oznaczające obrażenia zadawane przez potwora o numerze
oraz moc eliksiru, który można wypić po jego pokonaniu.
Pierwszy wiersz wyjścia powinien zawierać jedno słowo TAK lub NIE, w zależności od tego, czy Bitor jest w stanie pokonać wszystkie potwory.
Jeśli da się pokonać wszystkie potwory, należy wypisać także drugi wiersz zawierający ciąg parami różnych liczb całkowitych z zakresu od
do
, pooddzielanych pojedynczymi odstępami.
Ciąg ten powinien opisywać przykładową kolejność toczenia walk, a jego
kolejne wyrazy powinny odpowiadać numerom kolejno pokonywanych potworów.
Jeśli istnieje więcej niż jedna poprawna odpowiedź, Twój program powinien wypisać dowolną z nich.
Dla danych wejściowych:
3 5 3 1 4 8 8 3
poprawną odpowiedzią jest:
TAK 2 3 1
Autor zadania: Przemysław Uznański.